fbpx
Pelle profilprodukter NRA Umeå

Erfaren säljare lyfter NRAs hållbara profilmedia

NRAs nya profilsäljare Pelle Andersson har mer än 30 år i branschen och han konstaterar att även om mycket är sig likt syns nu ett tydligt fokus på hållbar profilmedia.

I dagarna tar den mångårigt erfarna profilsäljaren Pelle Andersson över ansvaret för profilmedia på NRA. Pelle har arbetat som projektledare och säljare på NRA i fyra år och innan dess drev han en grafisk produktionsbyrå, med fokus på profilkläder, i Vilhelmina i 20 år. En erfarenhet som han tar med sig till NRA.

Avdelningen för profilmedia har funnits under NRAs tak sedan sammanslagningen med Helhet och i de specialanpassade lokalerna i Umeå finns ett showroom där kunderna kan utforska och prova produkterna. Dessutom finns stora delar av sortimentet på NRAs hemsida i ett digitalt showroom. Sortimentet innehåller allt från kläder, mössor och väskor till klockor och fritidsartiklar och Pelle säger att han själv blev förvånad över hur stort utbudet var, när han påbörjade sin nya tjänst.

“Jag blev själv förvånad över vårt breda sortiment, allt från kepsar och t-shirts till godis och stekpannor.”

Pelle berättar att profilkläder tillsammans med julklappar och sommarpresenter är det som mest efterfrågas av kunderna. Han förklarar att de ofta vill ha råd gällande val av presenter som ska representera ett företag eller en organisation. Ibland vill de också ha hjälp med design och utformning, vilket NRA då kan erbjuda. 

Att sortimentet är miljövänligt och hållbart är något som har blivit alltmer viktigt för kunderna, menar Pelle. Under 2024 genomför NRA en ISO-certifiering och ett led i det arbetet är att särskilt marknadsföra produkter som ger mindre miljöpåverkan. Genom att erbjuda produkter av noggrant utvalda leverantörer anser Pelle att de uppfyller både kundernas och deras egna krav på hållbarhet.  

“Många av våra profilprodukter är hållbara.” 

Under sina cirka 30 år i profilbranschen menar Pelle att mycket är sig likt, även om det har skett en del positiva förändringar. Utbudet har till exempel blivit större och bredare och fler leverantörer garanterar ett bättre och mer miljövänligt urval. Dessutom anser han att kläderna idag är mer anpassade efter aktuella modetrender, vilket lockar fler kundgrupper.

Vill du se vilka profilprodukter som vi kan erbjuda ditt företag eller organisation?